Universidad de Colima : Rankings, Fees & Courses Details | Top Universities

Av. Universidad 333, Colonia Las Víboras, Colima, MX, Colima Mexico

# =31Latin America and the Caribbean Rankings - Central America

About Universidad de Colima

The University of Colima is a public institution that prepares high-school students, professionals and scientists and provides them with the creative, innovative and humanistic tools that are needed to be highly competitive and to commit to the harmonious development of society in the national and international context.UCOL has an academic population of 26640 students and 1956 professors. It offers 66 undergraduate programs and 40 graduate programs. It has a quality assurance system and 43 management processes has been internationally quality certified.We have signed 218 agreements aimed at international cooperation, of which 86 are in the field of libraries and 132 in areas of cooperation for academic mobility, research and teaching in more than 38 countries.Our visiting students and professors come from 27 countries, 25% of our teachers have gained international experience after completing graduate studies at prestigious international universities.The Academic-collaboration has enabled us to innovate by introducing educational methods which develops greater autonomy in student’s learning process, consistent with our educational model that promotes learning skills on projects and problems.Our academics are working on 40 research projects and 46 national academic projects with peers from 19 countries. We offer 6 double degree programs with prestigious universities. EspañolLa Universidad de Colima es una institución pública que forma bachilleres, profesionales y científicos con sentido humanista altamente competitivos, comprometidos con el desarrollo armónico de la sociedad, en su entorno nacional e internacional.Tiene una población académica de 26,640 estudiantes y 1,956 profesores. Ofrece 66 licenciaturas y 40 programas de postgrado, ha recibido la certificación internacional de calidad en 43 procesos de gestión.Hemos firmado 218 convenios para la cooperación internacional en los ámbitos de bibliotecas, movilidad académica, investigación y docencia con instituciones de educación superior ubicadas en más de 38 países. Nuestros estudiantes y profesores visitantes provienen de 27 países, el 25% de nuestros profesores han adquirido experiencia internacional después de haber concluido estudios de postgrado en universidades de prestigio internacional.La colaboración académica nos ha permitido innovar al introducir métodos de enseñanza que desarrollan mayor autonomía en los estudiantes para dirigir sus procesos de aprendizaje, en congruencia con nuestro Modelo educativo que promueve el aprendizaje por competencias, por proyectos y por problemas.Nuestros profesores trabajan en 40 redes de cooperación académica y 46 proyectos en cooperación binacional con pares en 19 países. Ofrecemos 6 programas de doble grado con instituciones de alto prestigio.

About Universidad de Colima

University information

Tuition fee and scholarships

One of the important factors when considering a master's degree is the cost of study. Luckily, there are many options available to help students fund their master's programme. Download your copy of the Scholarship Guide to find out which scholarships from around the world could be available to you, and how to apply for them.

In this guide you will find:
opportunities

Where to look for scholarship opportunities

how_to

How to apply to scholarships relevant to you

list

A list of available scholarships around the world

checklist

A scholarship application checklist

download_icon Download Scholarship Guide

Rankings & ratings

Universidad de Colima is one of the top public universities in Colima, Mexico. It is ranked #=31 in Latin America and the Caribbean Rankings - Central America 2024.

Campus locations

Similar Universities