/sites/all/themes/topuni/assets/images/profile/uni-cover-default.jpg

Private
Low

Overview

La Universidad Privada del Valle fue fundada el 4 de octubre de 1988. Ubicada originalmente en la ciudad de Cochabamba, Bolivia, ha obtenido, en cumplimiento de la Constitución Política del Estado, la Personería Jurídica mediante la Resolución Suprema 205336 de fecha 4 de noviembre de 1988, firmada por el entonces Presidente Constitucional de la República, Dr. Víctor Paz Estenssoro y el Ministro de Educación.

University Highlights

Total students - 12,138

Total faculty staff - 1,623

Total students - 12,138

Total faculty staff - 1,623

QS Stars is a rating system that helps you select the right university based on your interests. It provides a detailed look at an institution, identifying which universities rate highest in the specific topics that matter to you, like facilities, graduate employability, social responsibility, inclusiveness, and more.
For more in-depth information about QS Stars, please click here.

Upcoming QS Events

Campus Locations

Test Preparation

Join QS Leap, the most advanced free test-prep platform in the world.