Universidad Autónoma de Ciudad Juà¡rez (UACJ) : Rankings, Fees & Courses Details | Top Universities

Universidad Autónoma de Ciudad Juà¡rez (UACJ)

Universidad Autónoma de Ciudad Juà¡rez (UACJ), Ciudad Juárez Mexico +1
  • Ciudad de Juarez, MX, Ciudad Juárez, Mexico
  • StatusPublic
  • Research OutputMedium
  • Student/Faculty Ratio13
  • SizeXL
  • Total Faculty2,532

others shortlisted this university

About

Read less
Even though the Universidad Autónoma de Ciudad Juarez, is comparatively a young University (founded in 1973), it already has a reputation for academic excellence in México’s Higher Learning level. Located in one of Latin America’s most intense commercial and cultural trade zones, currently it is composed of four institutes and three multidisciplinary divisions. Organized in the Departmental Model and based mainly in an educational model centered on learning implemented over a decade ago. We have developed strategies to provide our students with tools that will allow them to play a more relevant role in the management of their learning process. Based on this model, the formative processes are flexible, centering on the alumni through flexible units of learning that require individual, group and team activities. In conjunction with other Institutions of Education, we are founders of CUMEX, (Consorcio de Universidades Mexicanas) which constitutes a common ground for providing excellence in quality of Education in higher learning Institutions, reflected by a high graduating index and employment rate, rate of retention and terminal efficiency, strength in their tutorial system as well as a solid faculty with diversity and strength in its lines of scientific research. Without a doubt, our University is committed to quality of higher education in México._______________________________________________________________________________________________Aunque una universidad joven ( fundada en 1973) la Universidad Autónoma de Ciudad Juárez, tiene ya una tradición en excelencia académica en la Educación Superior en México, ubicada en una de las zonas de más intenso intercambio comercial y cultural en Latinoamérica; Organizada en el Modelo Departamental esta Institución Educativa implantó un Modelo Educativo centrado en el Aprendizaje hace más de una década y desde entonces ha desarrollado estrategias para dotar a los estudiantes de habilidades que les permitan tener un rol más relevante en la gestión de su aprendizaje. Con base en este modelo, los procesos formativos son flexibles, centrados en el alumno mediante unidades flexibles de aprendizaje que requieren actividades individuales, de equipo y grupales. En conjunto con otras instituciones educativas, somos fundadores del CUMEX, Consorcio de Universidades Mexicanas, que constituye un espacio común para la educación de buena calidad en este País, expresada por altos índices de egreso y tasa de empleo, tasa de retención y eficiencia terminal, fortaleza en el sistema tutorial así como sólida planta académica con diversidad y fortaleza en sus líneas de investigación científica. Nuestra Universidad es sin duda, una opción joven con compromiso con la calidad en la educación superior en México.

About

Total faculty staff

QS Guides
Top-10-student-cities

This free guide compares the top 10 student cities: Scholarships, visa, average tuition fee and much more!

Get for free