Universidad Nacional Federico Villarreal (UNFV) : Rankings, Fees & Courses Details | Top Universities
university logo

Universidad Nacional Federico Villarreal (UNFV)

Location Carlos Gonzáles 285, San Miguel, PE, San Miguel Peru

# 301-350LatAm University Rankings

About Universidad Nacional Federico Villarreal (UNFV)

The Universidad Nacional Federico Villarreal - UNFV is a superior studies center located in Lima, Peru. It was founded in October 1963 named after the renowned Peruvian erudite, Federico Villarreal Villarreal, which teaches almost all the fields of human knowledge, excelling in science, research, teaching and a diffusion of his work. The university was ranked 13th in the National Research Scientist Council-CSIC, who are based in Spain.It has 18 faculties and 62 vocational schools: Schools of Management, Architecture and Planning, Economics, Finance and Accounting Sciences, Mathematics and Natural Sciences, Social Sciences, Law and Political Science, Education, Humanities, Civil Engineering, Electrical and Computer Engineering; Geographic Engineering, Environmental and Ecotourism; Industrial and Systems Engineering, Medicine "Hipólito Unanue" Dentistry; Oceanography Fisheries and Food, Psychology and Medical Technology. Masters and PhDs also in: Health Sciences, Engineering and Basic Sciences, Humanities and Social Sciences, Law and Political Science and Business Science. It has an Anthropology and Archaeology Museum, with 20,000 culturally-scientific body parts properly protected and displayed. In its Institute of Languages it offers courses in English, French, Portuguese, Quechua and Chinese, with qualified teachers. ____________________________________________________________________________________________La Universidad Nacional Federico Villarreal - UNFV es un centro Superior de Estudios ubicado en Lima - Perú, fundada en octubre de 1963 con el nombre del reconocido sabio peruano Federico Villarreal Villarreal, conocedor de casi todos los campos del saber humano, destacando en las ciencias, la investigación, docencia y difusión de sus trabajos. El ranking mundial de universidades 2011 del Consejo Superior de Investigaciones Científicas – CSIC, con sede en España, le da el 13° lugar de ubicación entre las universidades del país. Cuenta con 18 facultades y 62 escuelas profesionales: Facultades de Administración; Arquitectura y Urbanismo; Ciencias Económicas; Ciencias Financieras y Contables; Ciencias Naturales y Matemáticas; Ciencias Sociales; Derecho y Ciencias Políticas; Educación; Humanidades; Ingeniería Civil; Ingeniería Electrónica e Informática; Ingeniería Geográfica, Ambiental y Ecoturismo; Ingeniería Industrial y de Sistemas; Medicina "Hipólito Unanue"; Odontología; Oceanografía Pesquería y Alimentaria; Psicología y Tecnología Médica. También Maestrías y Doctorados en: Ciencias de la Salud; Ingeniería y Ciencias Básicas; Humanidades y Ciencias Sociales; Derecho y Ciencias Políticas y Ciencias de la Empresa. Tiene un Museo de Antropología y Arqueología, órgano científico-cultural con 20,000 piezas debidamente protegidas.En su Instituto de Idiomas dicta cursos de inglés, francés, portugués, quechua y chino, con docentes calificados.

About Universidad Nacional Federico Villarreal (UNFV)

University information

Total students

UG students

PG students

Total faculty staff

Domestic staff

Int'l staff

Tuition fee and scholarships

One of the first things everyone considers when getting a master's degree is the cost of the program. While cost is something that should be considered, you should always be aware of the options available to you when fundingyour degree. Download your copy of the Scholarship Guide to know about global scholarships and how to apply for them.

In this guide you will find:
opportunities

Where to find scholarship opportunities

how_to

How to apply scholarships

list

List of available scholarships around the world

checklist

A scholarship checklist

download_icon Download Scholarship Guide

Rankings & ratings

Universidad Nacional Federico Villarreal (UNFV) is one of the top public universities in San Miguel, Peru. It is ranked #301-350 in LatAm University Rankings 2022.

LatAm University Rankings

location Szeged, Hungary

# 501-510

View Details