Universidad Técnica Federico Santa María (USM) : Rankings, Fees & Courses Details | Top Universities

Universidad Técnica Federico Santa María (USM)

• QS World University Rankings
  • StatusPrivate
  • Research OutputHigh
  • Student/Faculty Ratio20
  • International Students717
  • SizeL
  • Total Faculty897

+ 5 others shortlisted this university

+ 6 others shortlisted this university

About

Read less
The Universidad Técnica Federico Santa María is Chile's leading university in Engineering, Science and Technology and the country's third most important higher education institution according to the National Undergraduate Accreditation Commission (CNAP).It was founded on 1926 and named after a visionary Chilean businessman, Federico Santa Maria, who had died a year before. His goal was to create a university specialized in this area, that would lead to the development and improvement of human beings. He also privileged those skilled students who lacked financial support by giving them the chance to study in the university, and consequently, more prospective job opportunities.Nowadays, the University has one Headquarters located in Valparaiso, which has a privileged Pacific Oceans’view and accommodates 6.800 students, besides of 4 campus (2 in Santiago, 1 in Rancagua and 1 in Guayaquil, Ecuador). Altogether, they add up to 14.000 students, distributed in 43 undergraduate programs, 19 master’s degrees and 6 doctoral degree programs. Altogether, they add up to 14.000 students. 43 undergraduate programs, 19 master’s degrees and 6 doctoral degree programs are part of the institution. Teaching staff provides a thorough education, giving sports and culture an important place.EspañolLa Universidad Técnica Federico Santa María es la universidad líder en ingeniería, ciencia y tecnología de Chile. Su alto prestigio y calidad educativa la tienen posicionada, además, como la tercera institución de educación superior más importante del país según la Comisión Nacional de Acreditación. Fue fundada en 1926, un año después de la muerte del visionario y emprendedor empresario porteño en cuyo honor fue bautizada. Su meta fue crear una casa de estudios especializada en este campo, que con su liderazgo contribuyera al desarrollo y mejoramiento del ser humano. También quiso privilegiar a esos estudiantes desvalidos pero meritorios, que requerían ayuda monetaria, entregándoles la posibilidad de estudiar en la universidad y, consecuentemente, tener más oportunidades laborales. Hoy en día, la Universidad cuenta con una Casa Central ubicada en Valparaíso, con una privilegiada vista del Océano Pacífico, la cual alberga a 6.800 alumnos, además de 4 campus (2 en Santiago, 1 en Rancagua y 1 en Guayaquil, Ecuador) y 2 sedes (Viña del Mar y Concepción). En total, se contabilizan 14 mil alumnos, repartidos en 43 programas de pregrado, 19 magíster y 6 doctorados.El staff de profesores entrega una formación integral, dando al deporte y la cultura un lugar privilegiado.

About

University highlights

Universidad Técnica Federico Santa María (USM) is one of the top Private universities in Valparaíso, Chile. It is ranked #801-1000 in QS Global World Rankings 2021.

QS World University Rankings

Total faculty staff

QS Guides
Top-10-student-cities

This free guide compares the top 10 student cities: Scholarships, visa, average tuition fee and much more!

Get for free