/sites/all/themes/topuni/assets/images/profile/uni-cover-default.jpg
/sites/all/themes/topuni/assets/images/profile/uni-cover-default-mobile.jpg

Universidad Vasco de Quiroga (UVAQ)

Avenida Juan Pablo II No. 555 Michoacan View map
Private
Low

Overview

La Universidad Vasco de Quiroga nace con el objetivo de responder a las necesidades que tenía el Estado de Michoacán de diversificar sus opciones educativas en el nivel superior e impedir la desintegración familiar propiciada por la emigración de jóvenes bachilleres a otras entidades. Es así como surge la UVAQ donde la educación en valores es una prioridad de su filosofía. La Institución fue fundada en enero de 1979, en Morelia, Michoacán, por un grupo de michoacanos, encabezados por el Ing. César Nava Miranda, que creyeron en la realidad de una utopía... la de don Vasco de Quiroga.

University Highlights

Total students - 3,412

Total students - 3,412

QS Stars is a rating system that helps you select the right university based on your interests. It provides a detailed look at an institution, identifying which universities rate highest in the specific topics that matter to you, like facilities, graduate employability, social responsibility, inclusiveness, and more.
    For more in-depth information about QS Stars, please click here.

Upcoming QS Events

Campus Locations

Test Preparation

Join QS Leap, the most advanced free test-prep platform in the world.